۴ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸

دادستان فردیس خبر داد؛

بازداشت اعضای باند کشوری جعل کارت‌های بانکی در فردیس

بازداشت اعضای باند کشوری جعل کارت‌های بانکی در فردیس

فردیس - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: اعضای باند ۷ نفره کلاهبرداری که اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی حدود ۸۰۰ نفر از شهروندان کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش مهر، حسین ناصرخاکی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای باند هفت‌نفره کلاه‌برداری که با اجاره یک مغازه میوه‌فروشی در فلکه پنجم فردیس با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی تعداد حدود ۸۰۰ نفر از شهروندان کرده و حدود ۱۰ میلیارد ریال از این طریق کلاه‌برداری کرده بودند دستگیر شدند.

وی افزود: این پرونده زمانی مورد پیگیری قرار گرفت که ۵۰ نفر از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس مراجعه و اعلام داشتند که در حالی که کارت بانکی آنها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس با بیان اینکه بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌های صورت‌گرفته از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و متهم یا متهمان به صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب‌ها از طریق انتقال کارت به کارت، خرید طلا و ارز کرده‌اند که شک مأموران برای کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد که همه مالباختگان حدود دو ماه پیش اقدام به خرید از یک مغازه میوه‌فروشی کرده بودند و از آن طریق کارت بانکی آنها کپی شده است، ادامه داد: بلافاصله صاحب مغازه به پلیس فتا احضار و در تحقیقات از وی مشخص شد که او در یک بازه زمانی چندماهه مغازه را به دو نفر زن و شوهر اهل جنوب غربی کشور که با هویت جعلی قرارداد ثبت کرده بودند، اجاره داده است.

ناصرخاکی یادآور شد: در ادامه مأموران با هماهنگی قضائی و انجام اقدامات پلیسی ابتدا هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را در منطقه تهرانسر شناسایی و با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم اصلی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی تجهیزات رایانه‌ای مربوط به کپی کارت‌های بانکی، دو دستگاه پوز و حدود ۲۰۰ عدد کارت بانکی را کشف کردند.

برداشت حساب از کارت بانکی ۲۰۰ نفر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس خاطرنشان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق مأموران چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافته و تاکنون به کپی‌برداری و برداشت از حساب ۲۰۰ نفر از شهروندان با همدستی تنی چند از دوستانش اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه همدستان متهم بسیار حرفه‌ای بوده و هیچ‌گونه ردی از خودشان برجای نگذاشته بودند، گفت: مأموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده مخفیگاه متهم ردیف دوم تا هفتم پرونده را در منطقه پرند شهر تهران شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی نامبردگان را نیز در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها یک دستگاه اسکیمر، ۱۱۵ کارت بانکی کپی شده و تعداد زیادی کارت بانکی خام کشف کردند.

کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده‌های دوره‌گرد قرار ندهید

ناصرخاکی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده به جرم کلاه‌برداری اینترنتی در چند استان از کشور (خوزستان، البرز، خراسان رضوی و تهران) تحت تعقیب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند که ارزش کلاه‌برداری از آنها ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده تصریح کرد: شهروندان عزیز از قرار دادن کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده‌های دوره‌گرد جداً خودداری کنند و حتماً هنگام خرید شخصاً اقدام به کشیدن کارت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس در پایان وی تصریح کرد: افرادی که احتمالاً از مغازه فوق خرید داشته‌اند و احتمالاً کارت آنها نیز برداشت شده، برای شناسایی متهمان و تشکیل پرونده به پلیس فتا شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت مراجعه کنند.

کد خبر 5103899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha